Pirmsskolas izglītības iestādes "Bitīte" bērni un darbinieki 17. septembrī, atbalstot Pasaules talku, stādīja "Laimes kokus" un "Laimes puķes".
Stādus iegādājāmies Kalsnavas arborētumā. Bērni izteica savus priekšlikumus, ko vēlētos iestādīt sava bērnudārza apkārtnē. Iestādītie dekoratīvie košumkrūmi priecēs visa gada garumā.
Lasīt visu ziņuPirmsskolas izglītības iestāde "Bitīte" jaunajā mācību gadā pašiem mazākajiem bērnudārza ķipariem sarūpējusi jauku pārsteigumu – uzstādītu glītu koka sētiņu 1. grupiņas laukumā.
Adaptācijas diena Bebru pamatskolā pieder pie daudzus gadus koptām tradīcijām. Šo mācību gadu uzsākot, tās piedzīvojums bija jo īpaši nepieciešams, proti, skolēni attālināto mācību dēļ maz tikušies, vairākus mēnešus nav sadarbojušies konkrētu uzdevumu veikšanā. Labi izplānotā un sagatavotā diena ļāva sasniegt paredzēto rezultātu: gūt atkalsatikšanās prieku, pilnveidot prasmi klausīties, būt atjautīgiem, radošiem, vērīgiem, veikliem, gūt izglītojošu informāciju.
Pamatskolas klasēm pēc iepriekš izstrādāta maršruta bija jānonāk un sevi jāapliecina 7 pieturvietās, sākumskolas klasēm – 6 vietās. Mežaparkā skolēnus sagaidīja un sportiskas aktivitātes piedāvāja pagasta sporta dzīves meistars Artis Zvejnieks. Vislabāk bērniem patika pārcelšanās pāri grāvim ar ozolā iestiprinātu virvi.
Lasīt visu ziņuLatvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki ir lielākā bērnu un jauniešu dziesmu un deju tradīcija Latvijā. Šīs tradīcijas kodols ir jaunās paaudzes vēlme daudzveidīgi mākslinieciski izpausties. Tā aizsākās 1960. gada 23. jūnijā Rīgā, kad notika pirmie Svētki.
2020. gada vasarā bija plānoti XII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki. Lielākie Latvijas bērnu un jauniešu kultūras un mākslas svētki, kuri pulcētu tūkstošiem dziedātāju, dejotāju un dalībnieku no citiem mākslinieciskajiem kolektīviem Latvijā un diasporām, tomēr gatavošanos un norisi klātienē pārtrauca visiem zināmi – epidemioloģiskie ierobežojumi un norises.
Mūsu Kokneses novada skolu jaunieši un pedagogi ar lielu atbildību, enerģiju, prieku arī iekļāvās svētku sagatavošanā. Pavisam tie bija seši radoši kolektīvi, kuri cerībā, ka svētki notiks šajā 2021. gada vasarā, turpināja sekot norisēm un grūtajā, attālināto mācību laikā dziedāja, dejoja, filmējās, muzicēja.
Lasīt visu ziņuŠonedēļ Kokneses novada izglītības iestādēs notiks izlaidumi, bet saistībā ar šī brīža situāciju un ierobežojumiem, kas patlaban ir spēkā, svinīgie pasākumi noritēs ārpus telpām un tajos varēs piedalīties ierobežots apmeklētāju skaits. Kokneses novada izglītības darba speciāliste Ilona Lazda informē, ka izlaidumos piedalīsies tikai absolventi, skolotāji un vecāki.
28. maijā Kokneses Mūzikas skolas 11 absolventiem svinīgi tika izsniegtas apliecības par skolas beigšanu. Skolas vēsturē šī bija ļoti netradicionāla apliecību izsniegšanas diena, jo katrs absolvents skolā ieradās savā noteiktajā laikā kopā ar savu ģimeni. Pedagogi savus audzēkņus ļoti gaidīja, skola bija uzposta, skolas stendos varēja aplūkot absolventu fotogrāfijas no koncertiem, kur audzēkņi vēl bija iesācēji mūzikā, līdz pat šodienai.
Šis gads ieviesis dažādas pārmaiņas, kurām jāspēj pielāgoties. Vairāku gadu garumā Ilmāra Gaiša Kokneses vidusskola iesaistās starptautiskajos Erasmus+ projektos. Lai gan šogad situācija neļāva tikties ar ārzemju draugiem, Kokneses jaunieši atrada veidu, kā pašiem skicēt, radīt un īstenot projektu vietējā mērogā. No 2019. līdz 2022. gadam tiek īstenots projekts "SE.LE.N.E." ("SErvice LEarning Network in Europe" (Project 2019-1-IT02-KA229-062172_3); projekta koordinatores Inguna Kalniņa, Lelde Āre). Projekts vērsts uz pakalpojumu apguvi (service learning; no angļu val.) kā jaunu un radošu pieeju izglītībai, mācīšanās procesam un pilsoniskuma audzināšanai. Kā zināms, mācīšanās mūža garumā, ne tikai skolas telpās, paliek arvien aktuālāka, mācību procesu īstenojot pilsētvidē, sociālajā sabiedrībā, apkārtējā teritorijā. Projekta mērķis ir saskatīt saikni ar reālām vajadzībām, kas būtu noderīgas vietējā sabiedrībā. Starptautiskais mērķis – skaidri parādīt Eiropā aktīvas, motivējošas un uz skolēniem vērstas izglītības pieejas potenciālu.